Egy targonca karbantartásának részletei
Úgy, ahogy KRESZ előírja a sofőrök rutin feladatát -amit minden elindulás előtt el kell végezniük-, úgy a targoncavezetőknek is vannak kötelezően ellátandó feladataik a műszak megkezdése elején.
Az első ilyen feladat, hogy körbe kell járni a targoncát és át kell vizsgálni, felmerült-e az utolsó használat alatt és után valamilyen eltérés vagy hiba, amit minél előbb orvosolni kellene.
Abban az esetben, ha egyszerre több sofőr is használ egy targoncát, az elindulás előtt mindegyiknek külön- külön ellenőrzést kell végeznie saját és társai védelme érdekében.
Ha valamilyen hiba üti fel a fejét, azt csakis egy hozzáértő, képesítéssel és engedéllyel rendelkező személy javíthatja.
Minden esetben ötven óránként kötelező jelleggel karbantartást kell végezni minden használatban álló targoncán, félévente pedig alkatrészenként kell átnézetni a járművet.
Ha a targonca abroncsait nézzük, azokat is folyamatosan ellenőrzés alatt kell tartani, mely során a kopást és a légnyomást figyelik. Ehhez kapcsolódik, hogy minden járműnek rendlelkeznie kell saját légnyomásmérővel, és a kerékre kell felírni az aktuálisan mért értéket. Ez azért fontos, mert a nem megfelelő keréknyomással használt targonca nehezebben irányítható, vagyis a kormányzás és a fékezés is nehezebben működik, mint jó légnyomású kerekek esetén.
Minden targoncának tökéletesen működő fékrendszerrel kell rendelkeznie.
A targoncavezetőknek figyelniük kell, hogy tájékoztató jelleggel fel van-e tűntetve a targonca bruttó súlya, illetve a maximális raksúlya.